Sommarhälsning från styrelsen

Hej medlemmar!

Hoppas att ni alla mår bra och snart får gå på välförtjänt semester. Under våren och försommaren har mycket av vår uppmärksamhet gått till årets medlemsförmån – litografierna av Marianne Lindberg de Geer. Det har blivit en succé över all förväntan. Mer än 700 av er har beställt och hämtat upp era kaniner. I samband med detta är vi så tacksamma för ert tålamod. Vi jobbar för fullt för att alla ska få sina litografier. En del är hos rammakaren, och mer än 300 ska packas och skickas ut i veckan efter midsommar.

Det är andra året vi delar ut en medlemsförmån till alla medlemmar och vi kommer att fortsätta att erbjuda en bok eller litografi varje vår framöver.

Vi vill även passa på att informera om en del nyheter inför hösten. Konstföreningen kommer att få en ny utställningsyta på plan 1 i Mästerhuset i Stockholm. Området rakt in när man går in i konferenslokalerna från matsalen kommer att ställas i ordning under sommaren så att vi kan visa de verk vi köper in under året. Vi planerar en invigning i september då vi även kommer att publicera årets vinnarlistor i lotteriet.

Vinstutdelningen sker sedan på årets vernissage den 22 oktober 2022 där vinnarna väljer sina verk i tur och ordning.

Vi kan verkligen rekommendera att ni tar en titt på vår websida om ni inte redan hittat dit. Där finns all info om föreningen, hur lotteriet fungerar, och våra planerade aktiviteter. Där finns till exempel just nu info om vår nybörjarkurs i teckning och måleri i september. Det finns ett fåtal platser kvar, så missa inte att anmäla er om ni är intresserade.

Vi har sedan ett par månader tillbaka ett nytt mailprogram som skickar ut ett mail med information när vi publicerar aktiviteter eller information webbsidan. Mailet kommer automatiskt till den mailadress vi har registrerat för er, men om ni inte får mailet kan ni själva anmäla er adress här.

Vi önskar er en riktigt härlig sommar och på återseende i höst!

Styrelsen i Konstföreningen