Medlemsförmån 2022: Litografi av Marianne Lindberg de Geer

Kära medlemmar,

Under det förra verksamhetsåret beslutade vi i styrelsen att våra medlemmar årligen ska få ta del av en förmån föreningen erbjuder, utöver vinster i lotteriet. I år har vi valt att samarbeta med konstnären Marianne Lindberg de Geer som tagit fram en litografiserie med 4 motiv, ‘Rabbit tales’ .

Marianne Lindberg De Geer är född 1946 och bor och är verksam i Stockholm. Hon är konstnär, dramatiker, kulturskribent och debuterade 2017 även som skönlitterär författare med romanen ‘På drift’. Marianne är representerad på bland annat Moderna Museet i Stockholm Nationalmuseum i Stockholm (Gripholmssamlingen), Skissernas Museum i Lund, Wanås Stiftelse, Norrköpings Konstmuseum och Göteborgs Konstmuseum.

Hon har en driven fallenhet att göra det oväntade både med allvar och humor. Många av hennes verk har provocerat och skapat debatt i synnerhet hennes offentligt placerade utomhusskulpturer. Marianne Lindberg De Geers kaniner, som vi även finner på våra litografier, har förekommit i flera olika skepnader, storlekar och material under de senaste åren. Bland annat finns det ett verk i Kungsträdgården som utgörs av två kaniner i granit.

För att beställa din litografi, gå in på följande formulär senast den 14:e juni och välj din litografi. Du kan även välja att få den inramad och hemskickad till en förmånlig kostnad. Medlemmar boende i Stockholm kommer att ha möjlighet att hämta upp sin litografi på vårt medlemsevent 4:e maj, eller vid upphämtningstillfällen på huvudkontoret den 19:e maj alt 14:e juni.

Notera att av administrationsskäl kan vi inte ta in beställningar via telefon eller mail.

Med vänliga hälsningar,

Konstföreningens Styrelse