Välkommen till konstföreningens årsstämma 2023

Alla medlemmar i Nordeas Konstförening Sverige hälsas hjärtligt välkomna till årsmöte 30 november 2023.

När det är dags för årsstämma försöker vi alltid hålla mötet på ett galleri för att ge möjlighet för medlemmar att delta i inköp till nästa års lotteri. Vi ber då galleristerna plocka fram ett brett urval ur sina lager för oss att titta på. Ofta köper vi in mellan 8-15 verk. I år så kommer vi mötas upp på galleri The Ode To  vid Odenplan som representerar många unga konstnärer inom skulptur, glas och väggkonst. De beskriver sig själva så här:

“We are your eyes in the art world, spotting talent and thoughtfully curating a special selection of contemporary pieces. From sculptures and objects to paintings and drawings, we collect and present one-of-kind, original artworks by some of the most talented artists around. Each piece is handmade especially for us. Whether you are buying your first piece of art or a seasoned collector, this is an opportunity to fill your home with truly special pieces that few others have.

The Ode To takes our name, and philosophy, from the notion of giving tribute. For us, this entails a tribute to great artistry and design. We always work with artists that we truly admire, both male and female, and strive to find a balance that ensures a creative platform for women. As curators, we bring part of the present moment to light, which gives us the opportunity to counterweight the imbalance that exists in the art world.”

Flera av er har uttryckt intresse att vara med och köpa in konst. Hoppas att ni har möjlighet att delta. Det finns naturligtvis även möjlighet att köpa till sig själv, om man så skulle vilja.

Program för kvällen ser ut som följer:

17.30 – 18.15  Årsstämma

18.15 – 18.30  Presentation av Galleriet och dess konstnärer

18.30 – 19.30  Vi passar på att titta i galleriet och gör inköp till konstlotteriet.

Vi kommer att bjuda på enklare förtäring och dryck. Föredragningslista, verksamhetsberättelse finns tillgänligt på de lösenordsskyddade medlemssidorna på webbsidan.

Väl mött!

Styrelsen, Nordeas Konstförening Sverige

Torsdagen den 30 november 2022, kl. 17:30

The Ode To, Odengatan 84, Stockholm