Ernst Josephson – Konst, poesi och musik FULLBOKAD

Nordea Konstförening hälsar dig varmt välkommen att delta på denna guidade visning på Waldemarsudde.

Detta är den första stora monografiska utställningen med Ernst Josephsons konst på över 20 år. Den är en mångfacetterad och tematisk utställning som med nya perspektiv lyfter fram Josephsons uttrycksfulla måleri, teckningskonst, poesi och musik.

Ernst Josephson (1851 – 1906) var under sin levnad en av Sveriges mest nyskapande konstnärer med en omfattande produktion av porträtt, historiska och mytologiska motiv samt genremåleri.

Utställningen innehåller över 100 verk av Josephson i olika material och tekniker, såsom måleri i olja och akvarell, tekningskonst samt ett urval av hans bevarade manuskript till diktsamlingarna Svarta rosor och Gula Rosor.

Först till kvarn gäller och antalet platser är mycket begränsade.

Torsdagen 16 november kl 17.30

Prins Eugens Waldemarsudde, Stockholm

Gratis för medlemmar respektive 110:- för icke medlemmar.

Betalning till Konstföreningens Swish 123 422 4531 i samband med visningen.

Din anmälan vill vi ha så snart som möjligt, dock senast 14 november, till: bengt.witting@gmail.com.

Ange i anmälan:

• ERNST JOSEPHSON
  • Namn på de som kommer
  • Uppgift om medlemskap avs de anmälda