Medlemsevent 2022: Hämta din litografi den 4:e maj!

Välkomna alla medlemmar på mingel den 4:e maj!

I år har föreningen i samarbete med konstnären Marianne Lindberg de Geer tagit fram årets medlemsförmån, litografiserien ‘Rabbit tales’. Dessa litografier kommer att presenteras på eventet och du som medlem kommer vid detta tillfälle få möjöghet att välja litografi som tas med hem.

Marianne Lindberg De Geer är född 1946 och bor och är verksam i Stockholm. Hon är konstnär, dramatiker, kulturskribent och debuterade 2017 även som skönlitterär författare med romanen ‘På drift’. Marianne är representerad på bland annat Moderna Museet i Stockholm Nationalmuseum i Stockholm (Gripholmssamlingen), Skissernas Museum i Lund, Wanås Stiftelse, Norrköpings Konstmuseum och Göteborgs Konstmuseum.

Hon har en driven fallenhet att göra det oväntade både med allvar och humor. Många av hennes verk har provocerat och skapat debatt i synnerhet hennes offentligt placerade utomhusskulpturer. Marianne Lindberg De Geers kaniner, som vi även finner på våra litografier, har förekommit i flera olika skepnader, storlekar och material under de senaste åren. Bland annat finns det ett verk i Kungsträdgården som utgörs av två kaniner i granit.

Litografiserien med 4 kaninmotiv finns i 300 exemplar vardera. Du väljer själv din favorit!

Om du inte kan komma? Beställ din litografi här.

Inte medlem ännu? Registrera dig i Förmånsbanken eller kom till eventet så hjälper vi dig! Naturligtvis får du också en litografi. Du är också med i 2022 års utlottning av konst till ett värde av mer än 700 000kr.

Vi bjuder på bubbel & tilltugg.

Hälsningar,

Konstföreningens Styrelse

Datum:

Onsdagen den 4 maj 2022

Kl 16.30 Mingel startar

Kl 17.00 Helle Knudsen, Marianne Lindberg de Geers gallerist, presenterar litografiserien och pratar om Mariannes konstnärsskap

Plats:

Nordea Nordic Light, Stockholm