Konstvandring på Söder i Stockholm

Vi vandrar i klassiska konstnärskvarter med start vid idylliska Mosebacke torg. Därefter passerar vi bland annat Roland Haeberleins humoristiska skulptur Skitstövel, den brasilianska konstnärsduons Os Gemeos stora väggmålning på Fiskargatan och Mikaels Paulis kopparportar vid Katarina transformatorstation. På Katarina kyrkogård finns flera konstnärligt utformade gravstenar som vi passerar innan vi fortsätter via Björns trädgård till Medborgarplatsen, där vandringen avslutas.

Under vandringen berättar vår favorit-guide, konstvetaren och konstguiden Marie Andersson från Stockholms Konstvandringar, om konst, arkitektur och kulturhistoria.

OBS! Vandringen innehåller flera trappor.

För att kunna hålla bra distans till varandra kommer vi det att vara max 20 deltagare. Medlemmar i Konstföreningen har företräde.

Datum:

Tisdagen den 5 oktober 2021 kl 15.00 – 16.15

Mötesplats:

Mosebacke torg, Stockholm

Kostnad:

Ingen avgift för medlemmar och 200:- för icke medlemmar

Anmälan:

Skicka din anmälan till bengt.witting@gmail.com senast fredagen den 1 oktober och ange:

• I rubriken på mejlet: SÖDER
  • Namn
  • Hur många medlemmar respektive icke-medlemmar
  • Ange vilket konto som ska debiteras för icke medlemmar.

Först till kvarn gäller och vi meddelar endast dem som inte kan får plats. Bokningar är bindande.

Mosebacke torg