Konst & arkitektvandring kring Djurgårdsbrunnsviken

Välkommen tillbaka till Nordea Konstförenings uppskattade vandringar. Höstterminen startar vi med en konst- och arkitektvandring kring den vackra Djurgårdsbrunnsviken.

Under vår vandring tittar vi närmare på de ståtliga villorna i Diplomatstaden innan vi rör oss vidare till området kring Sjöhistoriska museet. Här finner vi ett flertal konstverk i form av minnesmonument av olika slag. Vi går vidare över den nya Folke Bernadottebron och avslutar vandringen med två nya verk av internationella samtidskonstnärer.

Under vandringen berättar vår fantastiska ciceron, konstvetaren och konstguiden Marie Andersson från Stockholms Konstvandringar, om konst, arkitektur och kulturhistoria.

För att kunna hålla bra distans till varandra kommer vi det att vara max 20 deltagare. Medlemmar i Konstföreningen har företräde.

Torsdagen den 9 september 2021 kl 17.30 – 19.00

Nobelgatan 2, Stockholm

Skicka din anmälan till bengt.witting@gmail.com senast måndagen den 6 september och ange:

• I rubriken på mejlet: DJURGÅRDSBRUNNSVIKEN
  • Ange vilket konto som ska debiteras för icke medlemmar.

Först till kvarn gäller och vi meddelar endast dem som inte kan får plats. Bokningar är bindande.

Nobelgatan i Diplomatstaden