Konstvandring på Skeppsholmen, Stockholm

Välkommen på en konstpromenad med trevliga kollegor från Nordea. Denna gången tar vi oss till Skeppsholmen och hoppas att våren visar sin bästa sida.

Vi börjar vandringen med att studera Nationalmuseums praktfulla fasad och titta närmare på några av 1800-tals skulpturerna i parken. Därefter vandrar vi över Skeppsholmsbron för att se mer av Skeppsholmens stora utbud av offentlig konst från 1900- och 2000-talet. Här finns konst både av internationella storheter som Pablo Picasso och Niki de St Phalle men även flera svenska konstnärer finns representerade. Vandringen avslutas på baksidan av Moderna museet. Guide är konstvetaren och konstguiden Marie Andersson.

Guide blir vår favoritciceron; konstvetaren och konstguiden Marie Andersson från Stockholms Konstvandringar.

För att kunna hålla bra distans till varandra kommer vi det att vara max 15 deltagare.

Medlemmar i Konstföreningen har företräde.

Tisdagen den 27 april 2021 kl 13.00-14.30

Framför entrén till Nationalmuseum

Skicka din anmälan till bengt.witting@gmail.com senast måndagen den 26 april och ange:

• I rubriken på mejlet: SKEPPSHOLMEN
  • Ange vilket konto som ska debiteras för icke medlemmar.

Först till kvarn……gäller och vi meddelar endast dem som inte kan får plats. Bokningar är bindande.