Välkommen på en konstpromenad på vackra Djurgården

På Djurgården finns mängder av intressanta byggnader vars arkitektur och fasadutsmyckning är värd att granska närmare, såväl monumentala museibyggnader som exklusiva privatvillor. Men i den lummiga grönskan gömmer sig även intressanta konstverk från olika epoker. Vi betraktar såväl klassiska ryttarstatyer som sekelskiftesskulpturer och några samtidskonstverk. Vandringen startar vid Nordiska museet och avslutas vid Skansen.

Guide blir återigen vår favoritciceron; konstvetaren och konstguiden Marie Andersson från Stockholms Konstvandringar.

För att kunna hålla bra distans till varandra kommer vi det att vara max 15 deltagare.

Medlemmar i Konstföreningen har företräde.

Måndagen den 3 maj 2021 kl 13.00-14.30

Framför entrén till Nordiska Museet

Skicka din anmälan till bengt.witting@gmail.com senast fredagen den 30 april och ange:

• I rubriken på mejlet: DJURGÅRDEN
  • Ange vilket konto som ska debiteras för icke medlemmar.

Först till kvarn gäller och vi meddelar endast dem som inte kan får plats. Bokningar är bindande.