Konstvandring i Humlegården, Stockholm

Klä dig för en vinterpromenad och följ med Nordeas Konstföreningen på en konstvandring i den vackra Humlegården.

Humlegården försågs tidigt med offentlig konst och här hittar vi en fin blandning av skulpturer från 1800-talets statyer över vetenskapsmän och kulturpersonligheter, till samtida verk såväl abstrakta som realistiska. Under vandringen får vi också fundera över hur män och kvinnor framställs i konsten. Under en timme hinner vi titta närmare på tio konstverk från 1800-talet till 2000-talet.

Marie Andersson från Stockholms Konstvandringar blir vår kunniga och trevliga ciceron på vandring i Humlegården, vilken beräknas ta 1 timme.

För att kunna hålla bra distans till varandra kommer vi det att vara max 15 deltagare.

Medlemmar i Konstföreningen har företräde.

Varmt välkomna i kylan!

Madeleine Karlsson                                        Bengt Witting

Nordea konstförenings programråd

Onsdagen den 24 mars 2021 kl 13.00-14.00

Mötesplats

Utanför Kungliga Bibliotekets entré

Kostnad

Ingen avgift för medlemmar och 150:- för icke medlemmar

Skicka din anmälan till bengt.witting@gmail.com senast måndagen den 22 mars och ange:

• I rubriken på mejlet: Humlegården
  • Namn
  • Hur många medlemmar respektive icke-medlemmar
  • Ange vilket konto som ska debiteras för icke medlemmar.

Först till kvarn…… gäller och vi meddelar endast dem som inte kan får plats. Bokningar är bindande.