Konst och arkitekturvandring i S:t Eriksområdet, Kungsholmen

Passa på – nu kommer årets första medlemsaktivitet! Ta på dig något riktigt varmt och följ med Nordeas Konstföreningen på en konstvandring i S:t Eriksområdet.

S:t Eriksområdet på Kungsholmen har ett tiotal arkitekter och byggherrar med hjälp av en gestaltningsidé och ett gemensamt kvalitetsprogram skapat en unik boendemiljö i det gamla sjukhusområdet. Området är ett utmärkt exempel på en lyckad omvandling till bostäder i innerstan, där stor hänsyn också tagits till områdets historia och grönska. I området finns även ett flertal skulpturer av bland andra Sivert Lindblom, Hertha Hillfon och Torsten Renqvist, som alla kommit på plats i samband med byggandet av området under 1990-talet.

Marie Andersson från Stockholms Konstvandringar blir vår kunniga och trevliga ciceron på denna intressanta vandring, vilken beräknas ta 1 timme.

För att kunna hålla bra distans till varandra kommer vi det att vara max 15 deltagare.

Medlemmar i Konstföreningen har företräde.

Varmt välkomna i kylan!

Madeleine Karlsson                                        Bengt Witting

Onsdagen den 17 mars 2021 kl 13.00-14.00

Mötesplats

Portalen, Fleminggatan 24

Ingen avgift för medlemmar och 150:- för icke medlemmar

Skicka din anmälan till bengt.witting@gmail.com senast måndagen den 15 mars och ange:

• I rubriken på mejlet: S:t Erik
  • Namn
  • Hur många medlemmar respektive icke-medlemmar
  • Ange vilket konto som ska debiteras för icke medlemmar.

Först till kvarn…… gäller och vi meddelar endast dem som inte kan får plats. Bokningar är bindande.