Konst, arkitektur och stadsplanering i Hagastaden och kring Nya Karolinska

Ta på dig något riktigt varmt och följ med Nordeas Konstföreningen på en konstvandring i Hagastaden och runt Nya Karolinska.

Först år 2030 ska den nya Hagastaden stå färdig men redan nu finns det en hel del konst och arkitektur i området att titta närmare på. Vi börjar vandringen vid Torsplan, där den nya Hagastaden snabbt växer fram och förenar Stockholm och Solna. Vandringen fortsätter över kommungränsen till Nya Karolinska. Nya Karolinska är Sveriges största konstprojekt och många av verken är placerade utomhus. Vi avslutar vid Gert Wingårdhs spektakulära Aula Medica från 2013.

Marie Andersson från Stockholms Konstvandringar blir vår ciceron på denna intressanta vandring, vilken beräknas ta 1 ¼ timme.

För att kunna hålla bra distans till varandra kommer vi det att vara max 15 deltagare. Medlemmar i Konstföreningen har företräde.

Först till kvarn……gäller och vi meddelar endast dem som inte får plats. Bokningar är bindande.

Nordeas konstförenings programråd

5 november 2020 kl 14:00

Norra Tornen, Torsplan 8

Skicka din anmälan till bengt.witting@gmail.com senast fredagen den 30 oktober och ange:

• I rubriken på mejlet: Hagastaden
  • Ange vilket konto som ska debiteras för icke medlemmar