Guidad visning av Vårsalongen 14 och 21 januari

Konstföreningen har glädjen att erbjuda dig en guidad visning av Vårsalongen på Liljevalchs. Välj ett av två tillfällen: den 14 eller den 21 januari och mejla din anmälan till konstföreningens brevlåda.

Liljevalchs slår upp portarna till utställningen den 10 januari och kommer att bjuda på allt från måleri och skulptur till foto och installationer, konst som kan väcka eftertanke, glädje och ilska
330 verk av totalt nästan 3000 ansökningar kommer att visas. Liksom de flesta år är måleri den populäraste tekniken med 168 verk, inklusive blandteknik med måleri som grund. Fotografi kommer tillbaka efter några år med svagare representation – 34 verk är med i år. 28 verk är teckningar och samma siffra noteras för skulptur/objekt, därtill kommer 16 verk i blandteknik med objekt.
Äldst i gruppen deltagare är en 84-årig man från Askim och yngst är två unga kvinnor från Kumla respektive Johanneshov, båda 19 år.
I årets jury ingick konstnärerna Lars Lerin och Bea Szenfeld och Mårten Castenfors, Liljevalchs chef.
Eftersom det brukar vara en intensiv tillströmning av intresserade har vi även i år bokat två datum för Nordeas Konstförening.

Först till kvarn……gäller och vi meddelar endast dem som inte kan får plats. Bokningar är bindande.

Tillfälle 1

14 januari 2020