Göteborg: guidad visning “Göteborgs garderob” 20 november

I museets nya utställningen möter vi allt ifrån ateljésydda drömklänningar i siden till en liten lappad barnjacka, som slutat sina dagar som isolering i ett torp.Vad kan ett enskilt plagg berätta? Vad kan modet avslöja om sin tid? Och hur kan museets modesamling påverka oss idag?

Utställningen fokuserar på tiden runt 1880-1930, när klädfabriker tar plats i ett växande Göteborg och förändrar hur människor ser på mode, konsumtion
och inte minst varandra. Visningen tar ca 1 timma.
Tid och plats: Den 20 november kl kl 18:00. Samling utanför entrén vid Göteborgs Stadsmuseum på Norra Hamngatan 12.
Pris: Gratis för medlemmar, 150 kr för icke medlemmar. Medlem som inte kommer debiteras 75 kr.
Antal platser: 25 (först till kvarn). Vi meddelar endast dem som inte får plats.

Anmälan är bindade och görs till: bengt.witting@gmail.com helst senast den 8 november.
Ange följande uppgifter:

• Göteborgs Stadsmuseum (i rubriken)
  • Medlem respektive icke medlem (icke medlem swishar 0702247048)
  • Konto som kan debiteras om man uteblir.

Välkomna!

Annette Lundgren & Bengt Witting
Nordea Konstförening Sverige

Göteborgs stadsmuseums utställning "Göteborgs garderob"