Guidad visning av ateljéerna i Enkehuset 13 november

Huset byggdes åt stiftelsen Borgerskapets Enkehus år 1829. Numera finns flera olika verksamheter samlade i byggnaden.

Ateljéföreningen Enkehuset bildades 1988 och konstnärer kunde flytta in de ateljéer som Kulturförvaltningen iordningsställt. Föreningen har nu 20 medlemmar.
Nordeas Konstföreningen har nöjet att bjuda in till att besöka Borgerskapets Enkehus och träffa åtta olika konstnärer i deras ateljéer.

Ordförande i föreningen, AnnMari Brenckert, informerar att det blir fina möjligheter till möten, konstsamtal och att köpa konst till bra priser.

Tidpunkt:  Onsdagen den 13 november 2019 kl 17.30 – 19.00.  Vi bjuder på något att dricka och enklare tilltugg.
Var:  Enkehuset, Norrtullsgatan 45, Stockholm.
Kostnad: Gratis för medlemmar och 100 kronor: – för icke medlemmar. Anmäld medlem som inte kommer debiteras 100 kronor.
Anmälan: bengt.witting@gmail.com
Skicka din anmälan till senast måndagen den 11 november och vänligen ange:

• Skriv i rubriken: Enkehuset
  • Vilket konto som ska debiteras, alternativ Swisha till mobilnummer 070 224 7048.

Först till kvarn……gäller och vi meddelar endast dem som inte kan får plats. Bokningar är bindande.

Madeleine Karlsson

Bengt Witting

Programrådet, Nordea Konstförening

Inga Tommenius-Wihlborg, en av konstnärerna i Enkehuset.