Nordeas konstförening välkomnar dig att delta i en vandring i konstnären Eugene Janssons fotspår

Eugene Jansson, född 1862, har kallats blåmålaren och målade under en lång tid ett flertal landskapsmålningar av Stockholm i ett speciellt blått ljus. På den här vandringen följer vi med konstvetaren och den auktoriserade guiden Emil Åkerö från Art Tours Sthlm på en tur över söders höjder på Södermalm, Stockholm. Vi får se var Jansson levde och verkade men också var hans målningar utspelar sig med hjälp av upptryckta bilder av verken.

Deltagarantalet är begränsat till 25 personer. Medlemmar i Konstföreningen har företräde.

Först till kvarn gäller och vi meddelar endast dem som inte får plats. Bokningar är bindande.

Tisdagen 25 oktober 2022 kl 17.00 – 18.30

Mötesplats

Mariatorget, vid Tors fiske

Skicka din anmälan till bengt.witting@gmail.com senast fredagen den 7 oktober och ange:

• I rubriken på mejlet: Eugene Jansson
  • Ange vilket konto som ska debiteras för icke medlemmar.