Inbjudan till guidad visning Christer Strömholm – Porträtt i Paris

Under hösten visas en stor utställning med Christer Strömholms fotografier från Paris på 1940-, 50- och 60-talen. Den fokuserar framför allt på Strömholms stora produktion av porträtt av svenska och internationella konstnärer och kulturpersonligheter, men även ett antal okända bilder från den tidens Paris.

Christer Strömholm har sedan länge räknats som en av Sveriges viktigaste fotografer, och hör till det fåtal som också fått stor uppmärksamhet internationellt. I utställningen finns porträtt av konstnärer som Alberto Giacometti, Niki de Saint Phalle, Jean Tinguely, Yves Klein, Olle Bonniér, Bengt Lindström och Torun Bülow-Hübe, samt författare som André Breton, François Mauriac och Paul Andersson.

Först till kvarn gäller och vi meddelar endast dem som inte får plats. Bokningar är bindande.

Torsdag 13/10 kl. 17.30

Nationalmuseum

Ingen avgift för medlemmar och 150:- för icke medlemmar. Anmäld medlem som inte kommer debiteras med 150:-

Din anmälan vill vi ha så snart som möjligt till konstföreningens email konstforeningen@nordea.com, och ange:

• Att det avser Christer Strömholm
  • Namn på de som kommer
  • Uppgift om medlemskap
  • Vilket konto som kan debiteras för kostnaden