Medlemsgåva 2024: Handblåst Sticklingsvas från The Garage

Vi har glädjen att presentera årets medlemsförmån – En handblåst Sticklingsvas från ‘the Garage Stockholm’.

The Garage grundades 2015 och är en glasblåsningsstudio belägen i Årstabergs gamla panncentral, strax utanför centrala Stockholm. Studion drivs av Fredrik Nielsen och Patrick Hällbom och har också ateljéplatser för andra glaskonstnärer.

Vaserna är handblåsta och handdrivna och därför alla unika. Dom är designade och skapade av Fredrik Nielsen med team. Fredrik kommer att besöka Nordeas kontor i Stockholm under lanseringseventet för medlemsgåvan. Då vi får höra mer om hans konstnärskap och framtagandet av vasen.

För att få din vas har du två alternativ:

1. För att få vasen hemskickad – gå in på följande formulär senast den 31 maj och beställ din vas
  2. Hämta upp vasen vid ett av våra event under våren:
    • Lanseringsevent av medlemsgåvan tisdagen 12 mars, kl. 16.00-17.30, Nordeamatsalen (M-huset, Stockholm)
    • Nordea Sharing Day torsdagen 18 april, kl.11.30-13.00, Nordeamatsalen (M-huset, Stockholm)
    • Event för nya medlemmar tisdagen 21 maj, kl.11.30-13.00, Nordeamatsalen (M-huset, Stockholm)

Vaserna skickas ut löpande under våren fram till och med juni, allt eftersom vi tar in beställningarna. Notera att av administrationsskäl kan vi inte ta in beställningar via telefon eller mail.

Notera! 31 maj är sista chansen att beställa. Efter detta kommer endast utebliven beställning pga. sjuksrivning, föräldraledighet och liknande att administreras.

Med vänliga hälsningar,

Konstföreningens Styrelse

PS. vi får ofta många frågor i samband med medlemsgåvan. Här är svaret på några av de vanligaste:

Jag har missat att beställa min medlemsgåva innan den 31/5, kan jag få en ändå?

Konstföreningen köper varje år in det antal gåvor som har efterfrågats av medlemmarna. Vi har ofta ett litet lager kvar men det reserveras för de medlemmar som har varit sjukskrivna eller föräldralediga el. liknande. Under de första åren när gåvan har varit en ny företeelse har vi varit mer generösa med tiden, men vi måste nu begränsa oss för att göra administationen kring föreningen hanterbar.

För att underlätta för er medlemmar delar vi alltid ut gåvan vid samma tid på våren mellan april-maj och ger alla minst 8 veckor för att lägga in beställningen.

Kan jag byta min vas till en annan?

Nej tyvärr, de är alla unika och vi har inte möljlighet att administrera det. Med undantag för de tillfällen då man kan hämta vaserna på plats, så skickas alla vaser ut av The Garage, så det är inte styrelsen som hanterar exakt vilken vas som skickas.

Min kollega vill bli medlem, kan hen också få en vas?

Ja det går bra. Det är bara att anmäla sig till föreningen i Förmånsbanken (under Nordeaförmåner) och sen fylla i beställningsformuläret. Alternativt kan man besöka ett av våra event under våren.