Liljevalchs vårsalong 2023 – Guidad visning

Slå följe med Nordea Konstförening på en guidad visning av Liljevalchs vårsalong, en kär, omtvistad och livaktig tradition. I år har rekordmånga konstnärer, 4 135, sökt till vårsalongen och juryn har valt ut 288 konstverk av 159 konstnärer. Alla verk som ställs ut är till salu och konstnärerna har själva satt priserna.

Som vanligt inrymmer urvalet en blandning av tekniker, allt från måleri, teckning och skulptur till installation, video och AI-genererad konst. Måleri är den vanligaste tekniken, medräknat måleri med blandteknik så landar det på 131 bidrag. På delad andraplats kommer skulptur och teckning med 35 verk vardera.

Vi har bokat två tillfällen, se nedan, och medlemmar i Nordeas Konstförening har företräde.

Varmt välkomna!

Madeleine Karlsson & Bengt Witting

Nordea konstförenings programråd

• Tisdagen den 28 februari 2023, kl 16.35 FULLBOKAT
  • Onsdagen den 1 mars 2023, kl 12.50 FULLBOKAT

På grund av stort intresse undersöker vi möjligheten att erbjuda en till visning, men prioriterar de som redan varit i kontakt med oss.

Liljevalchs Konsthall, Djurgårdsvägen 60, Stockholm

Kostnad

Det är gratis för medlemmar och kostar 250:- för icke medlemmar. Betalning sker via Swish i samband med visningen. För medlem som inte dyker upp debiteras 200:-

Anmälan

Du anmäler dig genom att skicka ett email till bengt.witting@gmail.com och ange följande:

• VÅRSALONGEN 1 (28/2), eller VÅRSALONGEN 2 (1/3)
  • Hur många medlemmar respektive icke-medlemmar anmälan avser

Först till kvarn gäller och vi meddelar endast dem som inte får plats. Anmälan är bindande.