Guidad visning av Inge Schiöler på Liljevalchs

Välkomna till en guidad visning av utställningen ”Inge Schiöler – landskap utan gräns” på Liljevalchs Konsthall, Djurgården, Stockholm.

Inge Schiöler är en av 1900-talets främsta svenska kolorister. När hans verk visas i Liljevalchs+ är förhoppningen att ge möjligheten att erfara en känsla av måleriets poetiska koppling till färgen och dess stora ömhet, empati och närhet till naturen.

I centrum för Inge Schiölers konstnärskap står färgens och penselskriftens förmåga att förmedla koncentrerade ögonblick, atmosfärer och omedelbara sinnliga erfarenheter. Schiöler hämtar sin motivbild från den bohuslänska naturen. Alltifrån de saltfrätta klipplandskapen i ytterskärgården till det inre landskapets lummiga fält och skogar. Måleriet är sensuellt och fångar landskapets skiftande helhetsintryck och stämningar.

Först till kvarn gäller och antalet platser är begränsade. Vi kontaktar dig bara om det blir fullbokat och du inte har fått plats på visningen.

Onsdagen den 30 november 2022

Samling kl 15.50 och därefter startar visningen kl 16.00

Liljevalchs+, Falkenbergsgatan, Stockholm

Kostnad