Konstnärssamtal och visning av Marianne Lindberg De Geers nya utställning

Varmt välkommen till en kväll hos Galleri Helle Knudsen där galleristen Helle Knudsen och konstnären Marianne Lindberg De Geer presenterar den nya utställningen Modern Konst i Hemmiljö.
Marianne Lindberg De Geer är även den konstnär som i år skapat 4 litografier till Nordeas medlemmar och som kommer att delas ut under våren 2022.

Om utställningen
Marianne Lindberg De Geer är född 1946 och bor och är verksam i Stockholm. Hon är konstnär, dramatiker, kulturskribent och debuterade 2017 även som skönlitterär författare.

”Ser parken utanför vår bostad ut som den gjorde igår? Går vattnet att dricka idag? Luften att andas i morgon? Har vi tillräckligt med konserver för att klara ett längre elavbrott? Vart tar våra pengar vägen utan ettor och nollor? Kommer de fattiga i Bangladesh att fly hit när vattnet stiger? Har jag gått tillräckligt många steg idag? Tränat? Ätit rätt? Märket på armen, är det cancer? Kan vi verkligen hoppas på att barnen kommer att ha en vägg att hänga en bild på? ”

Utställningen Modern konst i hemmiljö är Marianne Lindberg De Geers första separatutställning på Galleri Helle Knudsen och visar nya verk som blivit till med dessa framtidsfunderingar i kroppen.

Nordea konstförenings programråd

Datum:

Måndagen den 11 oktober 2021 kl 17.30 – 18.30

Mötesplats:

Galleri Helle Knudsen, Hantverkargatan 18-20, Stockholm

Kostnad:

Ingen avgift.

Anmälan:

Skicka din anmälan till bengt.witting@gmail.com senast söndagen den 10 oktober och ange:

• I rubriken på mejlet: MLDG
  • Namn

Först till kvarn gäller och vi meddelar endast dem som inte kan får plats. Bokningar är bindande.