Hans Gedda – Utställningen ”Nära ögat” på Fotografiska – FÅTAL PLATSER KVAR

Välkommen att delta i en guidad visning av Hans Gedda utställningen ”Nära ögat” på Fotografiska. Hans Gedda simmar aldrig medströms. Den internationellt erkända fotografen från Flen är berömd för sina unika porträtt – Astrid Lindgren, Tove Jansson, Andy Warhol och Nelson Mandela är bara några av dem som har stått framför hans kamera. I höst är han aktuell med utställningen Nära ögat, där de välkända porträtten varvas med hans privata och mer sällan visade fotografier.

Deltagarantalet är begränsat till 25 personer. Medlemmar i Konstföreningen har företräde.

Först till kvarn gäller och vi meddelar endast dem som inte kan får plats. Bokningar är bindande.

Nordeas konstförening

9 november kl 16.00. Visningen tar ca 45 minuter.

Fotografiska, Stadsgårdshamnen 22, Stockholm

Ingen avgift för medlemmar och 275:- för icke medlemmar. Anmäld medlem som inte kommer debiteras med 200:-

Skicka din anmälan till bengt.witting@gmail.com senast fredagen den 4/11 och ange:

• I rubriken på mejlet: HANS GEDDA
  • Ange vilket konto som ska debiteras för icke medlemmar.