Föreläsning med Stina Wollter

Den 1:a juni välkomnar vi Stina Wollter till huvudkontoret på Smålandsgatan i Stockholm för en föreläsning om hennes konstnärskap.

Stina Wollter är konstnär och författare till flera storsäljande böcker som “Kring denna kropp” och ”Kring denna konst”, som också är årets medlemsförmån från Konstföreningen. Hon har drygt 300 000 följare på sitt uppskattade Instagramkonto, där hon ifrågasätter och diskuterar samhällets normer, framförallt våra kroppsideal. Hon är också en populär föreläsare och välkänd radiopratare. Stina Wollter har haft ett flertal stora konstutställningar och undervisar även inom konst, särskilt kroki.

Medlemmar som anmäler sig till föreläsningen kommer att kunna hämta upp ett signerat exemplar av boken i samband med eventet. Notera att detta är enda chansen att få ett signerat exemplar så se till att säkra din plats i tid.

Vi bjuder på bubbel & tilltugg.

Hälsningar,

Konstföreningens Styrelse

Torsdagen den 1:a juni, med start kl 16.00

16.00 Bubbel & utlämning av singerade böcker (anmälan till föreläsning krävs för att få en signerad kopia)

16.30 Föreläsning

17.30 Forts. utlämning böcker

Plan 1 Mästerhuset, Banker’s Corner / Atriumet / Matsalen

Anmälan

Anmälan till föreläsningen sker här. Enbart anmälda medlemmar kan hämta ett signerat exemplar av boken. Sista anmälningsdag 22:a maj.