Utställning och AW med Björn Bernström

Onsdagen den 22 maj anordnar Workplace Management tillsammans med Konstföreningen Afterwork där du har chansen att lyssna till konstnären Björn Bernström. Han kommer att prata om akvarellmålning och konstnärskap samtidigt som han målar live på scenen.

Björn kommer även att ställa ut i Konstföreningens galleri på plan 1 och det finns möjlighet att köpa hans verk i samband med eventet och två veckor framåt.

Björn är född och uppväxt i Hultsfred, och som ung tog han efter sina två äldre bröders fascination av naturen och fågelskådning. Han spenderade de flesta helger med en kikare och en termos med varm choklad i skogen utanför Hultsfred. 1986 flyttade Björn till Stockholm och studerade konst på Ölands Skogsby från 1994 till 1995. 2008 började han måla akvarell professionellt och har under de senaste åren haft över 80 utställningar i Skandinavien. Han är en frekvent anlitad akvarell instruktör och lärare, både i Sverige och internationellt. Han har utbildat över 1000 studenter i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Australien, Italien, Canada och USA.

Så här beskriver en konstsamlare Björns konstnärskap:

The subjects in Björn’s work have varied over the years:  from wildlife and landscapes to abandoned areas and run-down old barns.  American culture and music inspire Björn and his travels have generated works of cityscapes and apocalyptic urban subjects. Whatever the subject there is a search for light and the establishment of a mood.   Björn’s command of flowing water and the unique attributes of individual watercolor pigments combine to produce a distinctive style.  His paintings capture the viewer, offer something unexpected and are a pleasure to own.

Workplace Management & Nordeas Konstförening

Onsdagen den 22:a maj:

15.30 Mingel, baren öppnar

16.00-17.00 Föreläsning

Work Lounge, M-huset, Stockholm

Alla Nordeaanställda välkomna. Ingen föranmälan krävs.