God Jul och Gott Nytt År önskar styrelsen!

Innan vi går på julledighet så vill vi i styrelsen tacka er alla medlemmar som stöttar föreningen och konstlivet i Sverige.

Vi är så glada för att vi också blivit fler under året: idag är vi ca 1300 medlemmar!

Året har som alltid varit fullt med aktiviteter. Vi har haft den stora glädjen att kunna anordna två aktiviteter i Göteborg tack vare vår medlem och kollega Annette Lundgren. Ett stort tack till dig Annette för ditt initiativ! Våra aktiviteter är så gott som alltid i Stockholm av praktiska skäl då alla i styrelsen bor här. Men vi tar gärna emot förslag på aktivitet någon annanstans i landet.

I oktober hade vi vårt årliga vernissage där vinnarna kunde välja sina vinster bland våra fem vinstgrupper. Liksom förra året var vi närmare 230 personer i blandade åldrar. En härlig dag där vi också får chansen att träffas.

Våra aktivitetsansvariga brukar ordna så att vi har årsmötet på olika gallerier varje år. I år var vi på galleri Agardh och Tornvall vid Karlaplan i Stockholm där vi också köpte in en del intressanta verk till utlottningen nästa år.

Vi fick nya ledamöter invalda i styrelsen, Ann-Katrin Jorborn, Ann-Charlotte Lindroos, Charlotte Jürgenthal och Ulf Åström. Samtidigt avtackade vi Katarina Andersson och våra duktiga intendenter under många år som gjort ett fantastiskt arbete; Erica Moberg och Kerstin Billving.

Vi anordnade också några kurser i höst, bland annat i hur man hänger konst hos gallerist Helle Knudsen och en kurs i eget bildskapande. Ett tjugo-tal medlemmar skapade i kol, krita, akvarell och blyerts under ledning av vår medarbetare i banken som också är utbildad konstnär, Carina Elfström. Vi hoppas kunna erbjuda båda kurserna i vår igen.

Efter jul drar vi igång med nya aktivister och en av de första för år 2020 är givetvis den populära guidade visningen av Vårsalongen! Vi erbjuder två datum: 14 och 21 januari, båda visningarna kl 17.15.

Men till dess: ha en riktigt vilsam och god jul önskar vi i styrelsen! Vi hörs igen på det nya året!

Styrelsen för Nordea Konstförening Sverige:
Alexandra Barganowski, Markus Bergfors, Eva-Lisa Damberg, Ann-Katrin Jorborn, Charlotte Jürgenthal, Madeleine Karlsson, Ann-Charlotte Lindroos, Olga Petrova, Camilla Stenström, Åsa Wallberg, Bengt Witting, Ulf Åström