Gärdet då och nu – en konstvandring och arkitekturvandring

Gärdet då och nu – en konst- och arkitekturvandring

Nordeas konstförening välkomnar dig att delta i denna intressanta aktivitet som vägleds av Marie Andersson. Marie är auktoriserad Stockholmsguide.

Följ med på en tidsresa i Gärdesstaden från Tessinparken till Kungliga Musikhögskolan. Gärdesstaden planerades och bebyggdes främst under 1930-talet. Husen blev högre, det byggdes hus i park utan stora innergårdar. Starrbäcksringen uppfördes på 1990-talet. Idag har vi kommit fram till nästa årsring i området bakom Svea Artilleri och den nya Kungliga Musikhögskolan. Under vandringen ser vi hur bostadsområden har planerats från 1930-talet till 2020-talet. Vi betraktar även de konstverk som finns i området.

Deltagarantalet är begränsat till 20 personer. Medlemmar i Konstföreningen har företräde.

Först till kvarn……gäller och vi meddelar endast dem som inte kan får plats. Bokningar är bindande.

Onsdagen den 16 mars 2022 kl 14.00 – 15.15

Tessinparken, vid Valhallavägen

Skicka din anmälan till bengt.witting@gmail.com senast torsdagen den 16 mars och ange:

• I rubriken på mejlet: GÄRDET
  • Ange vilket konto som ska debiteras för icke medlemmar.